Jan 19, 2010

Kaitan Cinta Dlm Hidup <3

***

Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan org yg salah sblm menemui insan yg betul, supaya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut.

***
Apabila salah satu pintu kebahagian tertutup, yang lain akan terbuka, tapi lazimnya kita akan memandang pintu yg telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yg telah dibukakan untuk kita.
***
Memang benar yg kita tidak akan tahu apa yang telah kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar kita tidak tahu apa yang kita rindukan sehinggalah ia datang.
***
Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir dengan tangisan. masa depan yang cerah sentiasa berteraskan kehidupan yang lalu yang telah dilupakan. Anda tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam.
***
Carilah seorang yang membuat anda tersenyum kerana ia memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang suram. Carilah seorang yang membuat hati anda tersenyum.
***
Memberi sesorang seluruh cinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai anda kembali! Jangan harapkan cinta sebagai balasan.
***
Nantikan sahaja ia untuk mekar dlam hati mereka tapi sekiranya ia tidak, pastikanlah ia terus mekar didalam hati anda. ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi IA MENGAMBIL MASA SEPANJANG HIDUP UNTUK MELUPAKAN SESEORANG.
***
Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi ianya palau. Jangan kejar kemewahan kerana ianya akan susut.
***
KAWAN YANG PALING BAIK IALAH SESEORANG YG ANDA BOLEH DUDUK DIDALAM SATU BUAIAN DAN BERBUAI BERSAMA TANPA BERKATA APA-APA PUN DAN KEMUDIAN BERJALAN PULANG DENGAN PERASAAN BAHAWA ITULAH PERBUALAN YANG PALING INDAH YANG PERNAH DIALAMI.
***
Mimpilah yang ingin anda mimpikan, pergilah kemana-mana yang ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan segala yang ingin anda lakukan.
***
Semoga nada memiliki kebahagian yang cukup untuk membuatkan diri anda menarik, percubaan yang cukup untuk membuat anda kuat, kesedihan yang cukup untuk memastikan anda adalah seorang insan dan harapan yang cukup untuk membuat anda bahagia.
***
SELALU BAYANGKAN DIRI ANDA DIDALAM KASUT SESEORANG. JIKA IANYA MENYAKITKAN ANDA, FIKIRLAH YANG IA MUNGKIN MENYAKITKAN ORANG LAIN JUGA.
***
Kebahagian seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yang terbaik. Mereka hanya membuat yang terbaik dalam apa sahaja yang datang dalam perjalanan hidup mereka.
***
Kebahagian terletak pada mereka yang menangis, mereka yang terluka, mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba. HANYA MEREKA YANG BOLEH MENGHARGAI KEPENTINGAN MANUSIA YANG TELAH MENYENTUH HIDUP MEREKA.
***
Semasa anda dilahirkan, anda menangis dan orang disekeliling anda tersenyum. Teruskanlah hidup anda dengan baik, supaya apabila anda mati nanti, andalah yang akan tersenyum dan orang disekeliling anda pula yang akan menangis.
***
P/S: THINK WISELY..................!!!!

No comments: