Dec 17, 2009

UP!

Arini: barulah aku berkesempatan untuk membuat liputan tentang cerita Up! by Disney Pixar.. kartun ni nampak mcm biase saje.. tapi ianya sememangnya "SOMETHING".. sebuah cerita yang memberi kesan yang mendalam dalam hidupku.. dan hidup kami..mimi+shahma..
**
**
**
**
[*] cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki tua, Carl Fedricksen yang berusaha untuk menggapai impian yang lama disimpan bersama mendiang isterinya.. mereka suami isteri sangat mencintai satu sama lain.. mereka mempunyai minat yg sama iaitu "explore the advanture".. sejak dari kecil (iaitu sejak berkenalan) mereka menyimpan impian untuk membina rumah di Great Waterfall di South Africa.. dari itu, sejak mereka berkahwin mereka mula menabung untuk menggapai impian mereka.. banyak perkara yg sweet berlaku dlm cerita ni.. dan akhirnye walaupun impian mereka tidak tercapai, tapi Carl tetap dapat Explore the Adventure dengan cara yang berbeza.. secara keseluruhannya, jalan cerita ini menarik.. hee..
**
[*] walaupun cite ni dh keluar sejak bulan Mei 2009.. tapi bagi yg belum tengok.. silalah tengok dan rasakan ape yang aku rasa..
**
[*] ape pun.. cerita ini membawa perubahan kepada hidup kami.. both of us got different dreams.. and both of us crossed our heart to make it real.. heee..
**
p/s: we will explore the adventure!!

1 comment:

baluke said...

explore the adventure... ( sy yg ajak dier tgok cite nie..muler2 dier tak mau tgok cite katon...sekali dh tgok..melelh air mater )