Oct 19, 2009

Cerita bergambar...

Pagi18hb Okt 09: aku meneman mak aku ke putra specialist hospital Melaka utk menjalani hydro-ozone teraphy..











Tghari: selepas selesai terapi mak aku ajak jejalan di kampung seberang sungai ini..pd mulanya aku tertanya2..ni kampung ape ni..??nape cm cntik sgt..??










Owh..rupenye..ini adlah kg.morten..kampung yg dikekalkan oleh pihak majlis bandaraya melaka utk tujuan perlancongan dan de most important thing is for Malaysia herritage..











Apa yg ada pd kg ini??..kg ni dikekalkan kerana keunikan binaan rumah org melayu melaka..rumah melayu melaka tersgtlah tomey dan agk rendah..so dgn keunikan ini..maka kg ini dikekalkan walaupun ianya berada di tengah bandar..walaupun begitu..kg ini dijaga dgn sgt rapi..dan ada satu rumah di kg ini telah dijadikan sbg musium..mn2 pelancong boley melawat vila sentosa ini utk mengenal rumah melayu melaka dan adat istiadat mereka...





Inilah umah melayu melaka..sgt cute..model aku pn cute..













Sungai kg.Morten telah dijadikan laluan bot utk pelancong meninjau keadaan sekitar kg.Morten dan sekitar Melaka...aku cm rs kt Venice, Italy plak..










Boardwalk adalah laluan pejalan kaki di seberang kg.morten..dari sini kite leh meninjau kg.morten disamping melihat keindahan paya bakau disepanjang boardwalk ini.. pemandangannya agk cantik..mari kite lihat..















Mak-ku..jln dulu mak..mi amik gmbr..













Stop point @ boardwalk..ade bot pelancong lalu..diseberang tu adalah kg.morten..













me-mie sempat pose gitu..pandai mak amik gambar..



















No comments: