Oct 28, 2009

Mama-ku..

mak n me-mie


Pagi ini.. aku mcm sgt rindukan seseorang..last aku contact die ari Isnin..arini ari rabu..mcm dh lame je wlpn baru 3 ari..mak-ku..sejak akhir2 ni bz dgn treatment hydro-ozone nya..


[*] setiap pagi sampailah ke petang die akan buat treatment tu di Melaka..jauh die travel dr Muar ke Melaka sorg2..kesian die..anak2 die sume jauh diperantauan mencari rezeki..xdpt nk temankan die..ayah aku plak bekerja..nasiblah ada pakcik-ku yg turut buat treatment di tempat yg sama..pakcik-ku selaluny akn ditemani oleh isterinya..Cik Ani..cik ani lah yg selalu menjadi peneman mak..sekarang ni cik ani adalah kwn baik mak..mekaseh cik ani sb slalu bersam mak..


[*] nk tau..mak aku selalu berpesan supaya menjaga kesihatan dr awal..dr muda lg..supaya bila lanjut usia..insyaAllah kesihatan kita terjamin..sekarang ni mak aku mengidap diebetis di tahap pertama..walaupun tidak kronik tp ianya menyukarkan perjalanan hidup mak aku..selalu keletihan..sehinggalah die terpaksa bersara keja awal..hmm...



Semah n Semah Jr.


[*] mak aku seorg yg berdedikasi dlm kerjanya..beliau seorg guru besar..confirm sume student takut dgnnya..sb die sgtlah garang..tp die terpaksa utk dlm memastikan mereka dpt menjadi insan yg berguna..i really admire her..tp aku xdpt nk jd setegas die..walaupun gen tegas xde dlm aku..tp gen cikgu ade dlm darah aku..so..jdlah aku cikgu jgk..ngeh3..


[*] bercerita tentang kerjaya..dulu..aku menyimpan cita2 utk jd medical doctor..mak ayah aku pn mengharapkannya..they can see de potential in me..kejayaan demi kejayaan aku dh capai..tp kuasa tuhan..kalo dh ditetapkan perjalanan yg berbeza dr ape yg dirancang..kite kena lalui jgk..aku kecewa..lg kecewa aku tak dapat merealisasikan impian mak ayah aku..huu..


[*] akhirnya..aku disini..sbg pengajar..tp aku bersyukur..hmm..teringat ms zmn sekolah2 dulu..when i 1st wear spectacle..semua kwn2-ku dan cikgu sekolah panggil aku semah junior..ngeh3..muke aku semirip mak aku..lg mirip bile aku pakai spek.. adei..bile teringat..tergelak aku sorg2...
[*] mak..kalo berkesempatan mimi nk dok muar..leh mimi selalu jenguk mak..mimi sanggup tukar karier jd cikgu sekolah supaya senang sket mie mintak keja kt muar..leh bermastautin di muar..hmm..kalau diberi kesempatan ini dapatlah mie menabur bakti mie pd mak n ayah..rsnye mcm tiada ape2 yg diberi utk membalas jasa mak ayah..hmm...
me-mie: semoga aku diberi kesempatan utk semua ini...

4 comments:

baluke said...

xpe mimie nnt kite samer2 jger mak bapk kiter k.....dun wory mak awk nnt mak sy gak....

intan azuzarina said...

sbr la k mimi...naseb baik kawen ngan owang muor..ok la 2..leh la org muor 2 tgkkan mak mertua die nnt..ekekeke

Ms. Widya said...

go mimie goooo...

Kinjunx said...

huhu rindu at ma juge ini.. aku pon bakal jadik chekgu juge..haha