Jun 23, 2010

kISAH sRI bAYU

Di keheningan malam itu (malam yang tiada kaitan dengan siapa-siapa), Sri (watak dan cerita hanya rekaan semata-mata) tertidur di halaman ruang tamu. Tiba-tiba Sri memanggil "abang.. abang.. abang..". Bila tersedar rupanya Sri mengingau. Sri terbangun dan termenung sejenak. Dirasakan kepalanya begitu sakit.

"Kenapa kepalaku sakit ni??" Sri berkata dalam hati. Lantas dia teringat seseorang yang amat dikasihi, kekandanya Bayu. "Aku memanggil-manggil Bayu dalam igauan ku.." Sri berkata-kata sendirian. 

Sri kerinduan pada si Bayu. Tersangat rindu pada si Bayu sehinggakan dia menangis keseorangan. Sri menangis teresak-esak, menangis kesedihan. Sri sayu mengenangkan nasibnya yang terpaksa hidup berjauhan dengan suaminya. Rindunya menggamit sanubarinya. Kasihnya pada si Bayu begitu besar. Tak dapat dinilaikan kaseh dan chentanya pada si Bayu. Sri selalu menadah tangan memohon pada yang Esa agar cintanya ini akan terus mekar dan subur di hati Bayu.

Seketika kemudian, talifon Sri berbunyi lagu Winter Sonata. Bayu menelefonnya.

Bayu:- hai sayang.. sayang dah tidur ke??
Sri:- dah.. tapi kite terjaga.. kite rindukan abang.. nape abang jauh sangat daripada kite ni.. kite sedihlah..
Bayu:- alah sayang.. janganlah macam ni.. abang selalu ada di sisi sayanglah..
Sri:- abang tipu!! mana ade abang di sisi kite! sisi kite ade bantal je k..huh..
Bayu:- hahahaha.. sayang, jangan macam ni k.. sayang kena kuat.. sayangkan wanita yang kuat.. dan sayang kena ingat satu perkara ni selalu. abang hanya cintakan dan sayangkan sayang seorang sahaja. walaupun kite berjauhan, tapi kite sentiasa dekat di hati..
Sri:- kite pun sayangkan abang.. tapi kite rindukan abang.. (sambil menangis teresak-esak)
Bayu:-  hehe.. kite kena kuat k sayang.. hidup abang hanya ada sayang.. tinggal kite berdua je dalam hidup kite sekang.. kemudian family.. kite kena teruskan hidup.. abang sayangkan sayang. pasni kalau kite ada anak, abang sayangkan anak kite.. sumer pun abang sayang.. so kite kena kuat.. sebab macam nilah kehidupan sayang.. bukan semua perkara mudah.. ada perkara yang sukar.. kite kena hadapi jugak..
Sri:- hmm.. ok bang.. (masih menangis teresak-esak)
Bayu:- sayang nak tau tak?.. abangkan ada letakkan impian abang yang abang nak capai dalam FB.. salah satunya ialah abang nak kahwin dengan perempuan yang chumel dan cantik macam sayang.. impian tu abang dah capai dan abang gembira.. lagi satu impian yang abang letakkan, abang nak jadi ayah.. kemudian abang tagged kawan-kawan abag.. abang mintak diorang doakan kite murah rezeki.. hehehe.. (menenangkan hati si Sri)
Sri;- hehehe.. kelakarlah abang ni.. (berhenti menangis)
Bayu:- sayang jangan sedih-sedih lagi k.. nanti kite jumpe k.. abang selalu ingat dan sayangkan sayang k..

Hati Sri kembali tenang. Walaupun malam itu adalah malam yang sukar baginya, tapi Sri bernekad untuk menjadi wanita yang lebih tabah. Apa yang pasti, cinta dan kaseh Sri pada Bayu semakin menebal. Sri akan memastikan mahligai yang dibina ini akan kekal abadi dan harmoni. Itu janji Sri pada si Bayu...

Sekian..

3 comments:

baluke said...

peh poyo tol lah awk nie..... i like

intan azuzarina said...

alololo..sweetnyer..

me-mie said...

baluke: hahahahaha....i like too..;)
intan: sweet kan cite ni.. dapat dari mimpi..hehe