May 20, 2010

Kesilapan..

Hmm... rase x tenang sekarang ni.. napelah orang sukar untuk menerima kesilapan diri sendiri dan sukar menerima kritikan membina daripada orang lain..

kalau aku yang ditegur kerana tidak pandai atau tidak mahir buat keja, confirm aku malu dengan diri sendiri.. dan akan berusaha untuk memperbaiki kesilapan diri..

tapi.. kenape mesti mencari kesilapan orang lain supaya ramai2 bersalah.. so ramai2 bley kena marah.. hmm.. i dont like..

rasenyelah, kalo ade sorang tu ade ramai yang tak sukekannye maksudnye something wrong with that one person.. rite?? takkanlah ramai kepala silap menilai..

hmm.. xpelah.. tuhan mesti akan tunjukan kebenaran.. yang pasti.. setiap manusia memang akan membuat silap.. kesilapan itu perlu diperbaiki..  kritikan dari orang lain itu adalah sebenarnye membantu kite keluar dari kesilapan itu.. dats for sure..

dan yang menjadi mangsa perlu maaf memaafi.. itulah perkara yang terbaik.. sememangnye mencontohi sifat Rasullullah S.A.W adalah yang sebaiknye.. dan xpe kalo kite diperlakukan dengan perkara yang jahat.. berdoalah memohon perlindungan daripada yang maha Esa.. insyaAllah tuhan akan melindungi kita..

segala yang berlaku perlu kite bermuhasabah.. baru kite dapat menilai kesilapan yang berlaku.. ingatlah bahawa segala perkara yang buruk itu datangnye dari diri sendiri.. dan yang baik itu datangnye dari Allah S.W.T..

Sekian,

Wassalam..

No comments: