May 14, 2010

Selamat Hari Guru

Tanggal 16 Mei: adalah hari untuk guru.. hari untuk menghargai seorang insan yang bernama guru.. insan yang telah membakar dirinye untuk menerangi orang lain (ayat yg slalu aku dengar ms skolah dolu. hehe).. ehem.. dan tanpa guru siapalah kite.. sapelah aku tanpa mereka.. aku xkan terbentuk seperti sekarang kerana mereka.. hehe..

dan kini aku pula menyambung perjuangan mereka.. untuk mendidik anak2 jiwa bangsa.. cume bezanye aku tidaklah mengajar math, bm, bi, add math dan yang seagkatannye.. pejuangan aku adalah untuk menjadikan anak didik aku sbg seorang yang akan bertanggungjawab terhadap kesihatan orang awam.. huh.. memag sangat komplex dan rumit.. dan ape2 bentuk pengajaran pun sbnrnye sgt rumit.. ianye memerlukan satu semangat yang tinggi.. iltizam.. kesabaran.. supaya anak didik dapat dibentuk mengikut acuannye.. (wah..skema betul aku ni).. begitulah yang perlu ada dlm setiap diri insan yg bernama pengajar.. xkesahlah tajuk pengajar tu GURU @ LECTURER.. iye idok?? hehe

so.. motif penyampaian entry hari guru pada hari ini ialah kerana tanpa dijangka aku dapat hadiah dp salah seorang murud ku.. "SEORANG SHJ"... dats make it special.. hahaha.. xmcm cikgu kt skolah.. bile hari guru, confirm akan dapat byk hadiah.. lainlah plak patern bile nmnye lecturer ni.. mybe sb nm kami "lecturer" bkn "cikgu".. so hari guru tu kurang sinonim dgn kami (walaupun maksud nye sama kn??..huhu).. bile agaknye LECTURER DAY akan wujud ek???huhu...

hahaha.. penulisan entry ini menunjukkan aku begitu terharu dgn student ini.. kerana mengingati aku sbg pengjarnye yg byk membantunye.. huhu.. terharu sgt.. mekaseh bebanyak pd student ini.. saya doakan supaya semua student saya lapang dada terima ilmu dan cemerlang hendaknye dlm bidang masing2.. pape pn, disini aku nk mengucapkan "SELAMAT HARI GURU" kpd semua pengajar sama ada di sekolah @ di kolej @ di universiti @ mana2 pn.. bersama2lah kite meningkatkan mutu pengajaran kite untuk menjadikan anak bangsa kite seorang yg berguna.. Amin... =)


 aku dapat coklat berpaket beg pink yg cute..mekaceh..;)


p/s: pd mak-ku (bekas guru), abangku (guru KH), my Bucuk (guru multi-purpose.hehe..) dan adik-ku (bakal guru KH), jasamu sgt besar.. terima kaseh semua.. =)

No comments: